Archive for Sierpień, 2012

Sukienki | 1 Comment | Sierpień 31st, 2012

Szydełkowa sukienka wykonana metodą łączenia nierównomiernych elementów oraz wypełniania pustych miejsc. Składa się z wielu pięciokątów różnego rozmiaru, w kolorze bieli i różu – fuksjowego. Sukienka wykonana jest według żurnalowego wzoru. Grube szelki krzyżują się na plecach tuż nad wiązaniem regulującym dopasowanie do ciała.

Wykonałam ją z bardzo ciekawej włóczki. Producent reklamuje ją jako akryl o splocie bawełny. Naprawdę wygląda jak bawełna – w zasadzie to po dwudziestu latach szydełkowania, dałabym się oszukać, że to jest bawełna, gdyby nie etykietka.

Sukienka czaruje fasonem! uwieżcie mi, że na kobiecie wygląda świetnie, moje zdjęcia nie oddają jej uroku.  Dodam jeszcze, iż jest to rzecz do tzw. „rozchodzenia” – trzeba ją ponosić by idealnie się układał do ciała. Niestety moje uciąganie na mokro nie zrobiło tego co zrobi systematyczne noszenie.

 

 

 

Kamizelki | 1 Comment | Sierpień 29th, 2012

Wykonałam na szydełku kamizelkę z koła,  to taka serweta ale z dziurami na ręce… starałam się aby była niepowtarzalna. Stworzyłam ją na wzór kwiatka – środek /na plecach/ składający się z przepięknych płatków, następnie całość okala wiele gałązek z listkami. Użyłam włóczki akrylowej, średniej grubości – dzięki temu kamizelka nie jest ciężka.

Na zdjęciach uwidoczniłam moją propozycję noszenia, czyli z zawiniętym kołnieżem w wielki rulon, coś na wzór obszernego golfa. Oczywiście nosić można według uznania, nawet z pięknym dużym kołnieżem spadającym na ramiona.

Do tego proponuję kwiatową broszkę w kolorze szarego fioletu.

Sukienki | 2 komentarze | Sierpień 27th, 2012

Przedstawiam kolejną, obiecaną szydełkową sukienkę. Tym razem czerwony kolor i masa okrągłych elementów. Wykonałam ją z bawełnianego kordonka. Sukienka ma w talii odciącie na przeciągnięcie paska lub dekoracyjnej wstążki. Brzeg dekoltu – jak zawsze, obrobiłam pikotkami, natomiast rozcięcie z tyłu wykończyłam obrabianymi guziczkami – to taki mój znak rozpoznawczy. Sukienka pierwotnie według projektu jest bez tylnego rozcięcia, ale dla łatwiejszego zakładania lepej zastosować guziczki.

Następna czeka już sukienka różowo-biała.

Zapraszam!

Ogólne | Możliwość komentowania ULUBIONE WZORY SZYDEŁKOWE została wyłączona | Sierpień 24th, 2012

Uprzejmie informuję Wszystkich odwiedzających mój blog, iż w związku z wieloma prośbami o udostępnienie wzorów – postanowiłam utworzyć album Ulubione wzory. Systematycznie będę dodawała tu wzory, które zainspirowały mnie jak i Was. Na początek – przedstawiam schemat „trójkącików” z chusty „Dotyk Anioła”. Obiecuję również pokazać wzór słynnych „wiatraczków” z tunik, o które wiele osób również prosiło oraz składowy wzór  chusty „Szydełkowy Aeolian”.  Proszę o pozostawienie komentarza lub wiadomość mailową – jeżeli ktoś ma natchnie na dzierganie z przerobionych przeze mnie wzorów. Zapraszam do częstego odwiedzania bloga.

Pozdrawiam!

Serwety | Możliwość komentowania SERWETKI została wyłączona | Sierpień 14th, 2012

Dzierganie serwetek jest dla mnie relaksem – kiedy go potrzebuję, wybieram jakiś fajny wzorek na serwetkę ok 20-30 cm. Te trzy serwetki to efekt rozłożonego w czasie szydełkowania, zebranego dziś do kompletu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sukienki | 3 komentarze | Sierpień 13th, 2012

Przepiękna szydełkowa sukienka! misternie wykonana z nici bawełnianych, starannie dobrany wzór, który scala kilka szlagierowych szydełkowych projektów.  Sukienka ładnie eksponuje ramiona dzięki szeroko rozstawionym grubym ramiączkom, tworząc dzięki temu również duży dekolt. Pod biustem jest wyraźne odcięcie szlaczkiem kwiatów, co sprawia, iż talia jest podniesiona. Następnie sukienka delikatnie rozszerza się ku dołowi, gdzie również z prezyzją skrzą się wzory.

Całą suknię wykonałam ręcznie na szydełku, nitki powiązane w supełki są dodatkowo zabezpieczone – zszyte nicią. Zastosowanie tych wzmocnień pozwoli wyprać sunkię w pralce w delikatnym programie. Jednak oczywiście zalecam pranie ręczne.

Dowiedziałam się, że sukienka wzbudziła masę zazdrosnych spojrzeń i miłych komentarzy.

Niebawem przedstawię sukienkę w kolorze „wściekłej czerwieni” składającą się z wielu okrągłych elementów.